ابزار هدایت به بالای صفحه

تحلیل آمار سایت و وبلاگ نمونه سوالات معرفت وبصیرت حسینی

نمونه سوالات معرفت وبصیرت حسینی
سوالات نسیم هدایت ویژه فرهنگیان استان اردبیل از سخنرانی جناب آقای دکتر سید حسن عاملی

ادامه ی سوالات سخنرانی 7 و خلاصه ای از همین قسمت

16- به چه منظوری یکی از صحابه ی پیامبر از عایشه خواست تا حجره ی پیامبر را باز کنند و او فبر پیامبر ببیند؟

ج) می خواست که شکل ظاهری قبر پیامبر را ببیند و ببیند که آیا قبر پیامبر صاف است. 

********************************

17- عمربن خطّاب، کجا را فتح کرد و پس از فتح آن جا، آیا بارگاه های موجود در آن جا را ویران ساخت یا خیر؟

ج)بیت المقدس. وی هیچ بقعه و بارگاهی را در آن جا از بین نبرد.

*******************************

18- سخن مفتی اعظم الازهر (جناب علی جمعه) راجع به تعرض به قبور اولیا چیست؟

ج) اگر بخواهند به آن مکان ها تعرض کنند باید از روی جنازه ی من رد شوند.

******************************

19- از میان «فقه» و «کلام» اهل سنت کدام یک همان رساله شیعه است؟

ج) فقه اهل سنت همان رساله ما شیعیان است.

*****************************

20- پاشنه ی آشیل وهابیت چیست؟

ج) اگر ثابت شود که گفته های آن ها برخلاف مذاهب اربعه است.

*****************************

21- عالم وهابی که در کتاب توسل نوشته است که «امام احمد حنبل، قائل به توسل بوده است» چه نام دارد؟

ج) البانی

***************************

22- شافعی ها از لحاظ کلامی اشعری هستند یا ماتوریدی؟

ج) اشعری

***************************

23- حنفی ها از لحاظ کلامی اشعری هستند یا ماتوریدی؟

ج) ماتوریدی

**************************

24- اکثریت اهل سنت از لحاظ کلامی اشعری هستند یا ماتوریدی؟

ج) اشعری

*************************

25- در کدام کتاب شمس الدین افغانی دامغانی  علیه اشعری ها و ماتوریدی ها سخنانی رانده است؟

ج) الاسماء والصفات

***********************

26- شعر روی گنبد امام رضا از کیست؟

ج) عبدالرحمن جامی شافعی که از اهل سنت است.

***********************

27- اولین جنگ وهابیت با اهل سنت بوده یا شیعه؟ و چه مدت طول کشیده؟

ج) اهل سنت- 60 سال

**********************

28- اولین بارگاهی که وهابیون خراب کردند متعلق به چه کسی بوده؟

ج) زیدبن خطّاب که سنی مذهب بوده.

*********************

29- اولین جنگ وهابیون با شیعیان در کجا بوده ؟

ج) در کربلا

**********************

30- طبق عقیده ی منفور وهابیون جمله ی «مِن اقبحه ی بدعة الروافض: از شرک ترین کار رافضی ها» به چه موردی از کار شیعیان اشاره می کند؟

ج) عزاداری امام حسین (ع)

**********************

31- چرا به روضه، روضه می گویند؟

ج) زیرا روضه ها در روضة الشهداء ملا حسین کاشمی برگزار می شده است. (لازم به ذکر است که این روضه های مفصل مال اهل سنت بوده است.)

**********************

32- یکی از قدیمی ترین مقتل ها را که مربوط به اهل سنت است را نام ببرید؟

ج) مقتل خوارزمی

*************************

خلاصه ی همین قسمت که سوالات از آن جا طرح شده:

ما شیعیان سوالاتی داریم که فرقه ی وهابیت باید پاسخگو باشند؟ اگر نتوانست جوابگو باشد پس مکتب کاملی نیست و ساختگی است که همگان را راجع به اسلام و مسلمانان در جهان بدبین می کند و سعی در اسلام گریزی دارد تا اسلام گزینی.

ج) سوال 1) قبل از وهابیت، در بقیع و معلی و دیگر کشورهای اسلامی هم قبه وجود داشت و هم بارگاه و قرن ها این مکان ها زیارت می شد و کسی نمی گفت که زیارت آن ها شرک است. حتی علمای اربعه هم به زیارت این مکان ها سفارش می کردند و مسئله ی زیارت را قبول داشتند پس کل امت با این مساله مشکلی نداشتند. حتی الان هم مکان هایی است که چون دست وهابیون به آن جا نرسیده باز هم اهل سنت به زیارت آن مکان ها می روند(مانند بارگاه ابوحنیفه در اعظمیه بغداد، بارگاه جناب شافعی در مصر ، که اهل سنت به زیارت این مکان ها می روند!!) سوالی که پیش می آید این جاست که آیا قرن ها کل امت در اشتباه و شرک زندگی کرده و کل امت اشتباه کرده است یا فرقه ی نوظهور وهابیت؟؟

سوال 2) آیا اجماع را حجت می دانید یا خیر؟ مگر از قرن ها پیش در مسئله ی زیارت به اجماع نرسیده بودید، پس چرا الان اجماع تان را شکستید؟؟ ( جناب یافعی  در کتاب مرآة الجنان، در مورد ابن تیمیه نوشته که اهل سنت همگی اجماع داشتند به رد، به تکفیر و تفسیق ابن تیمیه . یا جناب تقی الدین سُبکی شافعی در کتاب شفاء السقام فی زیارة خیر انام، نوشته که توسل در زمان پیامبر و بعد از ایشان هم بوده است و همه ی علما روی این مسئله اجماع داشته اند تا اینکه ابن تیمیه اجماع را شکست.)

سوال 3) روسای مذاهب اربعه و فقهای آن ها همگی دارای قبه و بارگاه هستند  در حالی که وهابیون ادعا می کنند که ما علیه مذاهب اربعه نیستیم، پس چرا  کسی آن زمان نگفته بوده که  بارگاه درست کردن شرک محسوب می شود؟ (جناب ابوحنیفه در اعظمیه بغداد بارگاه دارند، پس بزرگان حنیفه معتقد به خراب کردن بارگاه نیستند. محمدبن ادریس شافعی در مصر بارگاه دارد پس شافعی ها هم معتقد به خراب کردن نیستند.) پس می توان فهمید که وهابیون برخلاف ادعای کاذب خود با مذاهب اربعه موافق نیستند.

در این جا دلایلی را عنوان می کنیم که وهابیت برخلاف ادعای کاذب خود با مذاهب اربعه هم موافق نیست :

الف) تمامی فتواهای اهل سنت در «الفقه علی المذاهب اربعه» است. در آن جا بابی است بر مسئله زیارت که گفته شده و قتی حج را تمام کردی، اول به زیارت قبر پیامبر برو، سپس در احد به زیارت حضرت حمزه برو و سپس در بقیع حسن بن علی،علی بن حسین، محمدبن علی و جعفر بن محمد را زیارت کن.

ب) علمای اهل سنت مخالفت ابن تیمیه را ناقض اجماع خود نمی دانستند، زمانی که ابن تیمیه با اجماع آن ها مخالفت می کرده، به اجماع آن ها نقضی نمی رسید، در حالی که وهابیت وی را به عنوان پدربزرگ وهابیت می دانند (او چه طور پدربزرگ امت است که کسی تره هم برایش خرد نکرده!!) جعفربن هیتمی  می گوید که هرگاه ما اجماع کردیم و ابن تیمیه مخالفت کرد، به اجماع نکردن او اعتنا نکردیم زیرا خدا لباس گمراهی به تن ابن تیمیه کرده است(الجوهرالمنظم فی زیارةقبر مکرم،ص22). حتی ابن بطوطه سیاح مشهور سنی راجع به ابن تیمیه نوشته که: «وکان فی عقله ی شی»

ج) روسای اربعه هر 4 نفرشان به پیامبر توسل و زیارت کرده اند. مثلا جناب احمدبن حنبل می گوید که «رویت را به سوی قبله کن و از خدا حاجتت را بخواه، به خدا توسل کن از طریق پیامبرش، آن وقت هرچه بخواهی خدا میدهد.» (پس وهابیون چه طور می توانند ادعا کنند که حنبلی هستند در حالی که این جمله را شرک می دانند.!!!)

البانی از بزرگترین علمای وهابی می گوید که :«در کتاب التوسل،ص60، امام احمدبن حنبل قائل به توسل بوده اند.»

 سوال 4) در آن زمان علمای اهل سنت اجماع کردند که ابن تیمیه را تبعید کنند و این کار را هم انجام دادند. پس کل امت با ابن تیمیه مخالفت کرد. آیا کل امت اشتباه کرده یا ابن تیمیه ( که اندیشه ی مغرضانه راجع به پیامبر داشت)؟؟ اگر بگوییم که این همه سال کل امت اسلامی در شرک زندگی می کرده، آیا جهان به ما نمی خندد؟؟؟

س5) بعد از مرگ ابن تیمیه تا قرن 12 هیچ نام و نشانی از او نماند. اگر توحید، گفته های این شخص بود چرا این همه قرن ازبین رفته بود؟؟

س6) وهابیت هم فقه و هم کلام مذاهب اربعه را تکفیر می کند. یعنی این ها کل امت را تکفبر می کنند. مگر می توان گفت که مذاهب اربعه اهل سنت و کل امت در کفر هستند ولی وهابیت نه !!!  (آیا فرقه ای که فقط انسان ها را می کشد به این دلیل که افکار وهابیت را قبول ندارند فرقه ی درستی می تواند باشد؟؟؟ این ها اصلا کلام خدا را که فرموده «لا اکراه فی الدین» را هم قبول ندارند!!)

اهل سنت از لحاظ کلامی یا اشعری هستند یا ماتوریدی (شافعی ها، اشعری اند و حنفی ها، ماتوریدی) در حالی که وهابیون هر 2 تای این ها را تکفیر کرده اند!! مثلا در «الاسماء والصِّفات» جناب شمس الدین افغانی وهابی، علیه اشعری ها و ماتوریدی ها مطالبی را نوشته است. یا ابن تیمیه در کتاب «الخطابة الکبری» در آخرین باب، علیه امام اشعری توهین نوشته!!

شعر روی گنبد امام رضا(ع) را عبدالرحمن جامی شافعی سروده، ولی وهابیت آن را کفر می دانند. پس می توان نتیجه گرفت که وهابیت از اهل سنت نیستند. زیرا زمانی که در سال 1157 ه.ق. برای اولین بار این فرقه ظهور کرد، این ها 60 سال با سنی ها جنگیدند و سنی ها را کشتند و اولین بارگاهی را هم که این ها خراب کردند مال شیعه نبوده بلکه مال سنی ها بوده است. این ها قبر «زیدبن خطاّب » را خراب کردند. اولین جنگ شان هم با شیعه در کربلا و در سال 1216 ه.ق. بوده است که 5000 زائر کربلا را کشتند! وهابیون وقتی که به مقوله ی عزاداری امام حسین می رسند می گویند:«مِن اقبحه ی بدعة الروافض: از شرک ترین کار رافضی ها همین عزاداری امام حسین است!» در حالی که اگر به قدمت روضه خوانی برای امام حسین بپردازیم می بینیم که اهل سنت مفصلا برای امام حسین روضه خوانی داشته اند و الان هم هر جایی که دست وهابیون نرسیده، باز هم عزاداری انجام می گیرد. اصلا کلمه ی روضه برمی گردد به اهل سنت که در «روضة الشهداء ملاحسین کاشمی» انجام می گرفته . حتی قدیمی ترین مقتل ها هم مقتل خوارزمی نام دارد که مال اهل سنت است.

وهابیون امام شافعی را مشرک می دانند. امام شافعی جمله ای دارند که گفته است که: « اگر پیامبر گفته که امت من بعد از من 70 فرقه می شود و فقط 1 فرقه نجات می یابد، آن یک فرقه کدام است؟ آیا می توان گفت که آن همان فرقه ای است که فرزندان پیامبر در آن فرقه هلاک شده اند؟ در این صورت تو در اشتباهی. آیا آن یک فرقه، فرقه ای است که مال فرزندان پیامبر است؟ پس در این صورت با تو هم عقیده ام. پس در همین فرقه باقی بمان.

وقتی که وهابیون بر حجاز مسلط شدند، خیلی خون از اهل سنت ریختند. سپس به بزرگان مکه (روسای مذاهب اربعه حضور داشتند و مذاهب اربعه هر کدام در مکه منبر داشتند)نامه نوشتند که آیا شما به ما ملحق می شوید یا خیر؟ روسای مذاهب در منبر مسجدالحرام فتوا دادند که وهابیون در کفر هستند  و جهاد با آن ها واجبه. هر کسی هم که در جنگ با آن ها کشته شود، شهید است و اگر کسی از جهاد استنکاف کند، گناه کرده. ((یعنی نماینده ی تمام مذاهب اسلامی و کل امت خطا کرده اند ولی وهابیت نه؟؟ در حالی که خود پیامبر راجع به امت فرموده که: «لا تجتمع امتی علی خطئی: امتم خطا نمی رود))

وهابیون شیعه را نفرین می کنند. کسی که از برهان بترسد، متوسل به نفرین می شود. آیت ا... حکیم شخصی را به مصر فرستاد تا فتواهایی را که آن زمان راجع به کفر وهابیت صادر شده است را جمع آوری کند که تمام این فتواها در کتاب «سیف الجبار المسئول علی الاعداء، چاپ استانبول» جمع آوری شده است.


[ یکشنبه بیست و سوم تیر 1392 ] [ 18:41 ] [ مریم رستمزاده ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

مریم رستم زاده
دبیر زبان منطقه نیر

Email : marymansour88@gmail.com

سوالات نسیم هدایت
ویژه فرهنگیان محترم
استان اردبیل

نمونه سوالات معرفت وبصیرت حسینی

سوالات ضمن خدمت فرهنگیان استان اردبیل
لینک های مفید

چاپ این صفحه